Zupa brokułowa z czosnkiem

6 maja 2016

Kiedy mieszkałam z rodzicami kuchnia była dla mnie czarną zmorą. Nie miałam ochoty robić w niej cokolwiek, szczególnie kiedy mama głośno stwierdzała że i tak robi wszystko najlepiej. Myślałam; "skoro tak to niech robi". Czasy studiów zmieniły bardzo dużo w tym temacie. Zaczęłam jeść to co lubię, ewn. to czego mama nie gotowała, bo np. nie lubiła. Pierwsze własne danie - rosół, który wyszedł tak marnie, że dolanie wody nic nie pomogło. Obecnie eksperymentuje, gotuje i piekę. Modyfikuję przepisy z pokolenia na pokolenie, jak również tworzę coś własnego. Smażone dania poszły w odstawkę, postawiłam na zupy - dania zdrowe i łatwe w wykonaniu. Kiedy gotujemy dla kogoś to kuchnia staje się miejscem przyjemności. Mały sukces -dostałam już liczne pochwały od znajomych oraz rodziny za przyrządzone dania, czy wypieki - chyba nie jest tak źle ze mną :) Dziś zapraszam Was na zupę brokułową z czosnkiem, który uwielbiam dodawać do wielu potraw. 


SKŁADNIKI:
- 1 duży brokuł
- 1 duża marchew
- 4 ząbki czosnku
- 1/2 średniej cebuli 
- 3 łyżki stołowe jogurtu naturalnego 
- 1 łyżka stołowa mąki
- 3 łyżki mleka
- sól, pieprz, zioła prowansalskie
- łyżeczka płynnej magi
- łyżeczka oliwy z bazylią


Myjemy i kroimy warzywa. Gotujemy brokuł na średnim ogniu. Do gotującego się bulionu dodajemy marchew oraz cebulę przyprawiając całość. Brokuł zdejmujemy z ognia oraz odcedzamy przez durszlak i dodajemy go do bulionu. Dla zagęszczenia zupy malakserem miksujemy jogurt, mleko i mąkę tworząc tzw. zaprawkę. Wlewamy ją na koniec ugotowanej zupy mieszając jednocześnie całość przed tworzącymi się grudkami. Do całości wrzucamy skrojony czosnek, oliwę oraz magę. Całość można ewn. dodatkowo doprawić.

Zupę można podawać z chlebem bądź grzankami. Wszystko wedle uznania.
Smacznego :)



                                

Zobacz także:

5 komentarze

  1. Brokułowej jeszcze nie robiłam :) Na pewno spróbuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze lubiłam gotować. Robię zupę krem z brokułów z dodatkiem gałki muszkatołowej, to tajny składnik, który zmienia wszystko i zupa jest pyszna. Nigdy nie dodawałam czosnku do brokułów ale wykorzystam Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej zupy jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. ale mi zrobiłaś ochotę na taką zupkę! niestety jestem już po obiedzie, a składników brak. Może innym razem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam , Mniam :) Muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery i mądry komentarz dodający otuchy, bądź poprawiający mnie na lepsze. Anonimowe, zawistne komentarze to nie miejsce na takie spekulacje - bynajmniej nie na mojej witrynie. Dla zachowania konwersacji na zadawane pytania odpisuję w komentarzach poniżej. Nie piszcie haseł typu "obserwacja za obserwację" - jeżeli chcesz zaobserwuj, jeżeli Twój blog mnie zainspiruje także dodam do obserwowanych. Pozdrawiam wszystkich, którzy tutaj zaglądają i zachęcam do dalszej obserwacji, bycia na bieżąco. :-)

Archiwum bloga

prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone, nie wyrażam zgody na kopiowanie tekstów, czy zdjęć własnego autorstwa

Szukaj na tym blogu